Introductie

Heeft u passie voor koken en houdt u van Indonesisch tafelen, dan is dit kookboek iets voor u

Deze website presenteert u Javaanse gerechten met daarbij wat u nodig heeft en hoe u het kan
bereiden. Ik ben zelf iemand die graag de gerechten zelf maakt. Het liefst maak ik gebruik van verse
groenten en verse kruiden. Door mij worden er geen synthetische hulpstoffen gebruikt. Een heel
toxische stof is Mono-natrium-glutaminaat(E621 of vetsin).Wat u binnen krijgt moet uw lichaam
verwerken. Zuivere producten verdienen daarom de voorkeur boven synthetische hulpstoffen.

Kokosolie

In mijn recepten vermeld ik dat er zonnebloem olie wordt gerbruikt. Een beter en gezond alternatief
is het nemen van kokosolie. Bij alle oliƫn veranderd de moleculaire samenstelling tijdens verwarm-
ing waardoor deeltjes ontstaan die kanker veroorzaken. Bij kokosolie veranderd die moleculaire
samenstelling niet, ook niet boven 180'C.

Palmsuiker

Er zijn twee soorten palm suiker. De gewone palmsuiker en de kokosbloesemsuiker(kokospalm).
Dit is en gezonder alternatief, omdat deze suikersoort langer in uw lichaam is en een geleidelijk
verbrandingsproces heeft. Daardoor is de verbranding schoner als bij gewoon kristalsuiker. Palm-
suiker wordt in oostersche winkels verkocht in blokken/schijven. Ook is palmsuiker in kristalvorm
en in vloeibare vorm te krijgen in supermarkten. Het is niet zo dat als u palmsuiker gebruikt uw
suikerspiegel verlaagd. Gewone palmsuiker heet Arenga en wordt over het algemeen lekkerder
ervaren. Kokosbloesemsuiker heet Gula Djawa.

Selamat makan

Bon appetite

Have a nice diner

Eet smakelijk